Výchovný poradca: Mgr. Marcela
Jelenská
Konzultačné hodiny:
utorok 08:30 – 10:00 hod.
Konzultácie je potrebné dohodnúť osobne, alebo telefonicky
Kontakt : 044/5541336, mobil: 0911397025
e-mail:
jelenska.zsdemlm@gmail.com
Konzultačné hodiny pre rodičov:
• každý utorok v čase od 12:30 do 13:30 hod.
• v prípade potreby kedykoľvek (podľa dohody)
Konzultačné hodiny pre žiakov:
• každý utorok v čase od 9:00 do 11:30 hod.
• v prípade potreby kedykoľvek (podľa dohody)
Počas celého školského roka ponúka výchovná poradkyňa školy konzultácie:
• s triednymi učiteľmi pri hľadaní a odstraňovaní problémov v triednych
kolektívoch,
• s rodičmi žiakov, ktorí majú problémy s prospechom a so správaním.
ČINNOSŤ VÝCHOVNEJ PORADKYNE:
• poradenská činnosť – poradenstvo v otázkach výchovy a vzdelávania,
profesijnej orientácie a v oblasti prevencie delikventného a
problémového vývinu deti a mládeže,
• konzultačná činnosť – zameraná na poskytovanie konzultácií žiakom a
ich zákonným zástupcom pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov a
poskytovanie informácií o formách štúdia na stredných a vysokých školách
a možnostiach voľby povolania,
• koordinačná činnosť – zameraná na prepojenie školy s poradenskými
zariadeniami a inými odbornými zariadeniami zaoberajúcimi sa
starostlivosťou o deti a mládež a poskytovanie metodickej pomoci
pedagogickým zamestnancom.
Plán práce výchovného poradcu (pdf)
Najdôležitejšie termíny
do 20.2.2021 |
prevzatie prihlášok od zákonného zástupcu |
do 28.2.2021 |
odoslanie prihlášok na stredné školy
a 8-ročné gymnázia, kde sa vykonávajú talentové skúšky |
24. marca 2021 |
TESTOVANIE 9 |
14. a 15. apríla 2021 |
náhradné termíny TESTOVANIE 9 |
15.3 - 30.4.2021 |
talentové skúšky |
do 10.4.2021 |
prevzatie prihlášok od zákonného zástupcu |
do 20.4.2021 |
odoslanie prihlášok na príslušné stredné školy a 8-ročné
gymnáziá |
10.5.2021 |
1. kolo a 1. termín prijímacích skúšok |
13.5.2021 |
1. kolo a 2. termín prijímacích skúšok |
19. máj 2021 |
TESTOVANIE 5 |
22.6.2021 |
2. kolo prijímacích skúšok |
do 9.7.2021 |
odoslanie dát žiakov do ŠVS |
KAM ZO ZÁKLADNEJ ŠKOLY?
Ak máte ukončený 9. ročník základnej školy, tak môžete uvažovať o
týchto školách:
• gymnázium
• stredná odborná škola (3-ročné, 4-ročné, 5-ročné štúdium)
• gymnázium (5-ročné bilingválne štúdium)
Ak máte ukončený 8. ročník základnej školy, tak môžete uvažovať o
týchto školách:
• gymnázium (bilingválne 5-ročné štúdium)
• obchodná akadémia (bilingválne 5-ročné štúdium)
Ak máte ukončený 5. ročník základnej školy, tak môžete uvažovať o
týchto školách:
• gymnázium (8-ročné štúdium)
+ odkaz na dôležité stránky:
www.stredneskoly.eu
www.strednaskola.sk
www.svsbb.sk www.svsmi.sk
www.kamnaskolu.sk
Ciele testovania T9-2021:
- monitorovať úroveň vedomostí žiakov,
- monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium,
- získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ,
poskytnúť školám, ministerstvu školstva a širokej odbornej verejnosti
komplexnejší obraz o testovaných predmetoch, ktorý môže pomôcť pri
skvalitňovaní vyučovania,
- porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl.
Aký rozsah učiva sa testuje?
Testuje sa učivo, ktoré sa preberá na II. stupni ZŠ – od 5. ročníka do
polovice 9. ročníka ZŠ.
Aké náročné sú úlohy?
Úlohy v teste sú zaradené do troch úrovní:
1. úroveň – zapamätanie, porozumenie,
2. úroveň – riešenie typicky školských úloh,
3. úroveň – použitie poznatkov v problémových situáciách.
Viac informácií: www.nucem.sk
Upravené podmienky na T9-2020 pre žiakov ŠVVP:
· predĺženie času
· úprava formátu testovacieho nástroja
· možnosť používať kompenzačné pomôcky
· prítomnosť asistenta, špeciálneho pedagóga (v 2. skupine onmedzenia)
Druhy postihnutia, na ktoré sa úpravy vzťahujú:
· vývinové poruchy učenia; • narušená komunikačná schopnosť; • telesné
postihnutie; • zrakové postihnutie (u slabozrakého žiaka je možné
nahlásiť, ak je to potrebné, aj veľkosť písma, ktorú bežne používa pri
práci s textom; u nevidiaceho žiaka je potrebné nahlásiť formu testu v
Braillovom písme); • sluchové postihnutie; • autizmus; • chorí a
zdravotne oslabení; • porucha pozornosti sprevádzaná hyperaktivitou; •
porucha pozornosti; • viacnásobné postihnutie
Skupiny postihnutia:
Žiaci sa do skupín nezaraďujú podľa stupňa postihnutia z lekárskeho
hľadiska, ale podľa miery obmedzenia pri práci s textom.
1. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 1. skupiny pracuje s testami identickými s testami pre
intaktných žiakov. Odpovede zapisuje do odpoveďových hárkov, má
predĺžený čas a používa kompenzačné pomôcky. S upravenými testami
pracuje žiak so sluchovým postihnutím a s vývinovými poruchami učenia.
Žiak nemá k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho
pedagóga.
2. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 2. skupiny pracuje s upravenými testami, má predĺžený
čas, používa kompenzačné pomôcky, odpovede priamo do testov zapisuje
žiak so zrakovým a telesným postihnutím (osobný asistent, špeciálny
pedagóg následne prepíše žiacke odpovede z testu do OHkT), ostatní žiaci
zapisujú odpovede do odpoveďových hárkov. Žiak má k dispozícii osobného
asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.
Kompenzačné pomôcky:
• technické: optické prístroje, osvetlenie, polohovacie ležadlá,
polohovacia lavica, Pichtov písací stroj, PC, kalkulačka
• vyučovacie: výkladový, synonymický slovník a pomôcky, ktoré žiak bežne
používa pri písaní písomných prác
Informácie o testovaní: www.nucem.sk /Testovanie 9
* Žiaci so zdravotným znevýhodnením (ZZ) sú testovaní podľa osobitného
harmonogramu.
Späť |